هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام .

هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام

آشنايي با انواع اتاق هاي مختلف در هتل

با وبلاگ سايت hotelairport در رابطه با آشنايي اتاق هاي هتل همراه باشيد.

مقاله ي مرتبط : بهترين هتل هاي فرودگاهي جهان

آگاهي از نوع اتاق هاي هتل:

تمامي افرادي كه علاقه‌ي زيادي به سفر دارند، مواردي زيادي را در خصوص انتخاب نوع هتل خود مورد توجه قرار مي‌دهند. اين ويژگي‌ها نوع اتاق، قيمت، نوع تخت، تعداد ساكنين هتل، تعداد تخت هاي موجود در اتاق، دكوراسيون داخلي، مبلمان و نوع سرويس دهي را شامل مي‌شود.
از اصلي ترين نكاتي كه بخش پذيرش هتل مي‌بايست به آن دقت زيادي داشته باشد، آگاهي از نوع اتاق‌ها، نوع تخت خواب و امكانات موجود در يك اتاق است و قبل از اينكه اتاقي را براي مسافر رزرو كند مي‌بايست به درخواست مسافر توجه كند و تمامي ويژگي هاي مد نظر مسافر را در اولويت قرار دهد. به طور مثال دور بودن از آسانسور، اتاق با تخت خواب سايز بزرگ، و …
با توجه به نكات مطرح شده، اشخاص ميبايست اطلاعات كافي و كاملي در خصوص نوع اتاق انتخابي خود در دست داشته باشند كه به اختصار قسمتي از آن را براي راحتي و آگاهي بيشتر در اختيار قرار خواهيم داد:

انواع اتاق هاي هتل :

۱) Single

اتاقي براي يك نفر در نظر گرفته شده كه ممكن است يك يا تعداد بيشتري تخت در اين اتاق وجود داشته باشد. معمولا مساحت اتاق‌هاي تك نفره چيزي حدود ۳۷ تا ۴۵ متر مربع مي‌باشد.

اتاق سينگل هتل

۲) Double

اتاق كه براي دو نفر اختصاص داده شده و ممكن است يك يا چند تخت داشته باشد.به طور كلي مساحت اين اتاق‌ها چيزي حدود ۴۰تا ۴۵ متر مربع در نظر گرفته ميشود.

اتاق دبل هتل

۳) Triple

اين اتاق براي ۳ نفر طراحي شده است، اتاقي با يك تخت دونفره و يك تك نفره يا دو عدد تخت دو نفره كه مساحت آن چيزي تقريبا بين ۴۵ تا ۶۵ متر مربع را در برگرفته است.

اتاق سه نفره هتل

۴) Quad

اتاقي با دو يا ۴ تخت براي ۴ نفر در نظر گرفته شده كه به طور كلي اندازه‌ي اين اتاق‌ها بين ۷۰ تا ۸۵ متر مربع ميباشد.

اتاق 4 نفره هتل

۵) Queen

اتاقي با يك تخت سايز بزرگ ( يك‌و‌نيم نفره) كه يك نفر و يا حتي چند نفر ميتوانند در آن اقامت داشته باشند. متراژ اين اتاق ها چيزي بين ۳۲ تا ۵۰ متر مربع است.

اتاق كوئين هتل

۶) King

اتاقي با تخت سايز بزرگ ( ۲ نفره ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتي متر) كه ميتواند توسط يك و يا حتي تعداد بيشتري از افراد اشغال شود. عموما اندازه اين اتاق بين ۳۲ تا ۵۰ متر مربع در نظر گرفته مي‌شود.

اتاق كينگ هتل

۷) Twin

اتاقي با دو تخت يك نفره به صورت جداگانه كه كه يك يا چند نفر مي‌توانند در آن اقامت داشته باشند.متراژ اين اتاق ها بين ۳۲ تا ۴۰ متر مربع مي‌باشد.

اتاق توئين هتل

۸) Hollywood Twin Room

اقامت دو نفر در اين اتاق ممكن است زيرا دو تخت يك نفره به صورت جداگنه با يك تخته به هم متصل شده است. معمولا هتل هايي با درجه كيفي پايين اين گونه تخت ها در اتاق هاي خود قرار ميدهند كه حتي زوجين هم ميتوانند به راحتي از آن استفاده كنند. متراژ اين اتاق ها بين ۳۲ تا ۴۰ متر مربع مي‌باشد.پ

اتاق هال وود هتل

۹) Double-double

اتاقي با دوتخت Double و يا حتي Queen كه ۴نفر ميتوانند از ۲ تخت يكنفره به صورت مجزا و يك تخت دونفره استفاده كنند. مساحت اين اتاق بين ۵۰ تا ۷۰ متر مربع است.

اتاق تخت دبل دبل هتل

۱۰) Studio

آشپزخانه، اتاق خواب با تخت تاشو، سرويس بهداشتي همگي در اين اتاق وجود دارد و در واقع اين اتاق كوچك مساحتي برابر ۲۵ تا ۴۰ متر مربع را در بر ميگيرد.

اتاق استوديو هتل

۱۱) Suite / Executive Suite

اتاق نشيمن يا سالني كه با يك يا چند اتاق خواب بهم مرتبط شده است.(يك اتاق با دو يا تعداد بيشتري اتاق خواب و يك سال پذيرايي مجزا) متراژ اين اتاق برابر با ۷۰ تا ۱۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

اتاق سوئيت در هتل

۱۲) Mini Suite or Junior Suite

اتاق تك نفره با تخت خواب و مكان نشيمن كه در اكثر مواقع اتاق خواب جداي محل سالن و پذيرايي است و اندازه آن تقريبا بين ۶۰ تا ۸۰ متر مربع مي‌باشد.

اتاق جونيور هتل

۱۳) President Suite | Presidential Suite

اين اتاق يكي از گرانترين اتاق هاي يك هتل محسوب مي‌گردد. به طور معمول تنها يكي از اين اتاق ها در هر هتلي موجود مي‌باشد. همانند ديگر سوييت هاي نرمال، اين سوييت يك يا دو اتاق خواب با يك سالن پذيرايي وسيع دارد كه البته تاكيد بر نوع دكوراسيون داخلي و طراحي اتاق ، لوازم لوكس و امكانات و تجهيزات( همانند پيش خدمت شخصي در طول دوره اقامت) بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد. اين اتاق ميتواند بين ۸۰ تا ۳۵۰ متر مربع ساخته شود.

۱۴) Apartments / Room for Extended Stay

در آپارتمان ها و هتل هاي خدماتي، اتاق هايي براي مهمانان طولاني مدت در نظر گرفته شده و معمولا امكاناتي نظير آشپزخانه باز، تجهيزات آشپزي، خشك كن، ماشين لباس شويي و غيره در اتاق تعبيه شده است. خدمات نظاقت اتاق يك يا دوبار در هفته ارائه مي‎‌گردد. اندازه اتاق يا مساحت آپارتمانهاي خدماتي معمولا بين ۹۶ تا ۲۵۰ مترمربع است.

هتل آپارتمان

۱۵) Connecting rooms

اين اتاقها شامل درهاي ختصاصي از بيرون به اخل اتاق است و هر ااق با يك در به اتاق ديگري متصل است. مهمانان ميتوانند بدون خروج از اتاق با يكديگر از طريق اين درهاي مياني در ارتباط باشند. مساحت اين اتاق ها تقريبا بين ۳۰ تا ۵۰ در نظر گرفته شده است.

انواع اتاق هاي كانكت هتل

۱۶) Murphy Room

اتاقي مجهز به مبل راحتي و تخت تاشو( تختي كه پس از استفاده قابل جمع شدن در داخل كمد ديواري و يا در ديوار است.) اين تخت ها قابل جاجايي است. متراژ اين گونه اتاق ها چيزي حدو ۲۰ تا ۴۰ متر مربع مي‌باشد.

۱۷) Accessible Room / Disabled Room:

اساسا اين نوع اتاق براي مهماناني طراحي شده كه از لحاظ جسمي ناتوان هستند و بر طبق قانون تمامي هتل ها براي جلوگيري از ايجاد تبعيض ميان مهمانان، هر هتلي ميبايست چند اتاق خودرا با تجهيزات و شرايط ويژه به اين عزيزان اختصاص دهد. اندازه اين اتاق ها برابر با ۳۰تا ۴۲ متر ميباشد.

۱۸) Cabana

از جذابيت هاي اين اتاق استخر خصوصي و يا استخري است كه در مجاورت اين اتاق قرار دارد. دسترسي به استخر بسيار راحت ميباشد و مساحت آن ۳۰ تا ۴۵ متر مربع است.

۱۹) Adjoining rooms

اتاقي كه يك يا چند اتاق در آن تعبيه شده اما اين اتاق ها توسط ديوار بهم متصل است و هيچ دري براي رفت و آمد وجود ندارد. افراد به راحتي ميتوانند وارد اتاقها شوند. اندازه اين اتاقها تقريبا بين ۳۰ تا ۴۵ متر مربع مي‌باشد.

۲۰) Adjacent rooms

اين اتاق ها از جمله اتاق هايي هستند كه امكانات فراواني در آن وجود ندارد و در يك سالن در مجاورت همديگر قرار گرفته اند. ابعاد هر يك از اين اتاق ها بين ۳۰ تا ۴۵ متر مربع است.

۲۱) Villa

نوع خاصي از اقامت و اتاق كه در معمولا درهتل هاي ريزورت يافت ميشود. اين اتاق مستقل از فضاي بيشتري برخوردار ميباشد و به دليل نوع اتاق، امنيت بيشتري بر مهمانان حاكم است. اين اتاق علاوه بر اتاق خواب، داراي سالن پذيرايي، استخر شخصي، جكوزي و بالكن ميباشد. يكي از بهترين گزينه ها براي زوجين، خانواده و گروه هاي پر جمعيت محسوب ميگردد.

اتاق ويلا هتل

۲۲) Smoking / Non-Smoking Room

بسياري از هتل ها اتاق‌هايي رابراي مهماناني كه استعال دخانيات دارند در نظر مي‌گيرند واين يكي از بهترين روش هايي است كه افراد غير سيگاري از مضرات دود سيگار در امان بمانند . مساحت اين گونه اتاق ها بين ۳۰ تا ۲۵۰ در نظر گرفته شده است.

اتاق سيگار هتل

 

جهت رزرو هتل فرودگاهي كليك كنيد.


برچسب: اتاق هاي مختلف در هتل،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۷:۴۴ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :