هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام .

هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام

نكاتي كه بايد قبل از سفر بدانيد!

با اينكه هزينه ي بليط هواپيما، محل اقامت و اجاره ي خودرو سه ضلع اقدامات ضروري قبل سفر است، فرآيند برنامه ريزي سفري بي دردسر و با آرامش خاطر ملزم به رعايت برخي نكات ديگر نيز مي باشد كه خلاصه ي آن به شرح ذيل است؛

۱- با پزشك و شركت بيمه خود مشورت كنيد. داروهاي مصرفي خود را با پزشك چك كنيد و در صورت نياز به يادآوري دارو يا واكسن، سريعا براي آن اقدام نماييد. همچنين از شركت بيمه در مورد پوشش طرح بيمه ي خود در سفر سئوال كنيد. در صورتي كه آن طرح سفر شما را پوشش نمي دهد، طرحي جايگزين براي سفر خود در نظر بگيريد.

۲- از خالي بودن ماشين ظرفشويي، ماشين لباسشويي و سينك آشپزخانه مطمئن گرديد تا هنگامي كه از سفر بازمي گرديد با كپك غذا روي ظرف ها يا لباس هاي نم گرفته مواجه نگرديد.

۳- وسايل برقي مانند تستر، ماشين لباسشويي، تلويزيون و تلفن بي سيم را حتما از برق بكشيد. براي يخچال و فريزر نيز از پريزهاي داراي محافظ برق استفاده كنيد.

۴- صورت حساب هاي تلفن، گاز، برق و غيره را قبل از سفر پرداخت كنيد.

۵- فلكه ي آب و شير گاز منزل را ببنديد.

۶- از داروهاي خود عكس بگيريد تا در صورت گم كردن آن‌ها، نامشان را بدانيد.

۷- كپي و اسكن پاسپورت خود را همراه خود داشته باشيد. در صورت مفقودي يا سرقت پاسپورت، با استفاده از كپي يا اسكن آن ميتوانيد مليت خود را ثابت كرده و به كشور خود بازگرديد.

نكاتي كه بايد قبل از سفر بدانيد!

۸- اگر با ماشين شخصي خود به فرودگاه مي رويد، محل پارك خود را در گوشي خود ثبت كنيد تا هنگام بازگشت و بعد از خوش گذراني هاي سفر آن را فراموش نكنيد. كليد منزل و سوييچ ماشين خود را نيز در قسمت جداگانه اي از ساك قرار دهيد.

۹- هندزفري و پاوربانك (شارژر همراه) خود را در داخل كيف دستي خود قرار دهيد.

۱۰- آب و هواي مقصد را قبل از سفر و در سايت هاي پيش بيني آب و هوا چك كرده و با توجه به آن، لباس ها و وسيله هاي مورد نياز خود را انتخاب كنيد.

۱۱- براي تجربه ي حس و حال شهر يا كشوري كه به آن سفر مي كنيد، خوراكي ها، سوغاتي هاي معروف آن را در اينترنت جست و جو كنيد.

۱۲-  قبل از سفر مقداري از ارز خود را به پول آن كشور تبديل كنيد. با اين كار با خيال راحت مي توانيد از سوپرماركت خريد كنيد، از وسايل نقليه استفاده كنيد و سر فرصت به صرافي مراجعه كنيد.

۱۳- راهنماي سفر به مقصد را مطالعه و جاذبه هاي ديدني آن را در اينترنت جست و جو كنيد. ليست مكان ها و فعاليت هاي مورد علاقه ي خود را تهيه كنيد و برنامه ريزي روزانه ي سفر خود را انجام دهيد.

۱۴- شايد پيدا كردن يك رستوران خوب يا سوپرماركت به محض رسيدن به مقصد كار آساني نباشد. براي رفع گرسنگي موقتي و كلافگي ناشي از آن مقداري خوراكي در ساك دستي يا كيف خود قرار دهيد.

سفري خوب و خوش را برايتان آرزومنديم.

هتل فرودگاهي


برچسب: نكات قبل از سفر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۵:۲۹ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :