هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام .

هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام

اصطلاحات فرودگاهي

برخي از واژگان وجود دارند كه ممكن است براي عموم قابل درك نباشد اما به كرات از آن استفاده مي شود از اين رو تصميم گرفتيم براي هر كدام توضيحاتي ساده ارائه دهيم تا همه ي مسافران با آن آشنا شوند.

چك اين : به سالني كه بارها را تحويل مي دهيد و كارت پرواز خود را جهت خروج تحويل مي گيريد.

ترانزيت : به سالني گفته مي شود كه مسافران پس از تحويل دادن بار و دريافت كارت پرواز خود به اين سالن وارد مي شوند.

بوردينگ : به آخرين سالني گفته مي شود كه قبل از پرواز در حال انتظار هستيد.

اصطلاحات فرودگاهي

كانتر : به باجه هايي گفته مي شود كه در سالن چك اين قرار دارند و شماره گذاري شده اند و مسافران جهت تحويل بار و دريافت كارت پرواز بايد به آن ها مراجعه كنند.

گيت : به درب هايي گفته مي شود كه در سالن بوردينگ قرار گرفته است و مسافران جهت سوار شدن به هواپيما بايد از اين درب ها عبور كنند و كارت پرواز خود رائه نمايند.

ايرلاين : به شركت هواپيمايي گفته مي شود.

بِلت : به قسمتي گفته مي شود پس از پياده شدن از هواپيما به آن سالن مراجعه مي كنيد محل قرار گرفتن بار مسافران را بِلت مي گويند.

اصطلاحات پر كابرد فرودگاهي

جامه دان : جامه دادن به خدماتي كه در خصوص بار همراه مسافران و موارد مربوط به آن گفته مي شود در سالن ورودي دفاتري به همين نام جهت پيگيري بار مسافران وجود دارد.

فلايت : فلايت به پروازي گفته مي شود بين يك مبدا و مقصد انجام مي شود. هر پروازي داراي يك شماره مشخص است و براي دريافت اطلاعات پرواز بايد شماره پرواز را داشته باشيد.

لي اوور : اين اصطلاح به توقف ميان راه و يا پرواز گفته مي شود. براي رسيدن به مقصد مسافران بايد پياده شوند و مجددا سوار بر هواپيماي ديگري شوند كه اين انتظار ممكن است چند دقيقه تا چند ساعت زمان ببرد كه به اين وضعيت لي اوور گفته مي شود.

ديلي : به تاخير در پرواز يا فرود هواپيما گفته مي شود.

رزرو هتل ايبيس و هتل نووتل تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۲۵:۰۹ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

۱۰ كشوري كه بايد به آن سفر كنيد!

مقصد بعديتان كجاست؟ بسياري افراد سفر به يك شهر يا كشوري خاص را به مقاصد جديد ترجيح مي دهند. اگر جز اين دسته از افراد نيستيد و به دنبال تجربه هاي جديد مي گرديد، با ما در اين مقاله همراه باشيد.

كشورهاي برتر براي سفر

اردون كشوري تفريحي

۱) اردن

اگر به مكان هاي دست نخورده و غير توريستي علاقمنديد، اردن گزينه ي مناسبي است. شهر گمشده و زيباي پترا در اين منطقه ي امن خاورميانه واقع گرديده است. سواحل خيره كننده ي درياي سياه، چتربازي بر فراز دره هاي عميق و باريك و اقامت در چادر هاي بومي از جذابيت هاي سفر به اردن است.

۲) فيليپين

مجمع الجزايرهفت هزار عددي فيليپين از مقاصد تفريحي پرطرفدار دنياست. سواحل، چشم اندازهاي بي پايان و ميهمان نوازي بومي هاي منطقه به جذابيت هاي اين جزاير مي افزايد. از فعاليت هاي گردشگري اين منطقه مي توان به غواصي درعمق كم (snorkeling)، مشاهده ي مرجان هاي رنگارنگ، و ساير ورزش هاي آبي هيجان انگيز ياد كرد. غروب را در تراس خانه هاي باناوي استراحت كنيد و از منظره عرفاني و آرامش بخش آن لذت ببريد.

فيليپين كشوري كه بايد به آن سفر كنيدفيليپين كشوري كه بايد به آن سفر كنيد
ويتنام كشوري جذاب براي سفر

۳) ويتنام

اگر قصد سفر به آسياي شرقي را داريد، بد نيست به ويتنام نيز فكر كنيد. كوه هاي مرمري و آب هاي لاجوردي، هياهوي شهري و شب هاي زنده ي اين كشور هر گردشگري را به خود جذب مي كند. بازديد از شهر هو چي مين (Ho Chi Minh) با معماري قديمي و غذاهاي سنتي آن را از دست ندهيد.

۴) اندونزي

جزاير بيشمار اندونزي ديگر مقصد گردشگري اين ليست است. اگر فقط براي بازديد از يك جزيره فرصت داريد، بالي را انتخاب كنيد. گشت و گذار در منطقه زيباي اوباد (Ubud) و پياده روي هاي صبحگاهي در كوه آگنگ را در برنامه ريزي سفر خود جاي دهيد. تماشاي دلفين ها در ساحل لاوينيا و بازديد از آتشفشان فعال كوه باتور نيز خالي از لطف نيست.

اندونزي بهترين كشور براي سفر
تركيه يكي از مقاصد پر سفر

۵) تركيه

كشور تركيه، كه مرز ميان اروپا و آسيا است، ساليان است كه رتبه ي خود را در ليست ده كشورمحبوب گردشگران حفظ كرده است. شهر استانبول به خودي خود جاذبه هاي گردشگري بيشماري دارد. مسجد احمد سلطان، اياصوفيه، بازار بزرگ و قايق سواري در تنگه بسفر از جاذبه هاي اين كلان شهر است.

۶)اتريش

با اينكه معماري قرون وسطا، خيابان هاي سنگ فرش شده و كافه هاي قديمي اتريش زيبايي آن را چندين برابر كرده است، تعداد گردشگران اين كشور نسبت به كشور توريستي همسايه اش –سوئيس- بسيار ناچيز است. در سفر به اتريش، تور دوچرخه سواري در زادگاه موزارت، سالزبرگ، شهري كه فيلم كلاسيك (Sound) فيلمبرداري شده است را از دست ندهيد. كريمل (Krimmel) بلندترين آبشار اروپا و هال استات (Hallstatt) – قديمي ترين روستايي كه در حال حاضر نيز مردم در آن سكني دارند، از جاذبه هاي ديگر اين منطقه است.

اتريش كشوري پر توريست
آفريقاي جنوبي

۷)آفريقاي جنوبي

از مقاصد ديگري كه مي بايست در ليست سفرهاي خود قرار دهيد، آفريقاي جنوبي است. شهر زيباي (Cape Town) ساليان است كه در رده هاي اول بهترين شهرهاي توريستي قرار دارد. صحراي كالاهاري، پارك ملي كروگر و حيات وحش ماساي مارا در كنيا از جاذبه هاي بي نظير آفريقاي جنوبي است.

۹) اسپانيا

آفتاب سواحل اسپانيا هر ساله گردشگران زيادي را به آن منطقه راهي مي كند. شهر هاي بارسلنا و مادريد و قلعه ي الهمبرا گراندا را حتما در ليست بازديد هاي خود از اسپانيا قرار دهيد. فستيوال گوجه، كه در اوايل ماه شهريور برگزار مي گردد، نيز از مراسم سرگرم كننده ي اين كشور است.

اسپانيا
استراليا كشوري زيبا براي سفر

۱۰) استراليا

گوناگوني فعاليت هاي موجود در اين قاره از قبيل شهربازي هاي وسيع ، پيست هاي اسكي، كوه ها و سواحل خيره كننده پاسخگوي سليقه ي همه ي گردشگران آن است. خانه ي اپرا، جزيره ي كانگورو و منظره ي باورنكردني منطقهGreat Barrier Reef از جاذبه هاي معروف و نمادين استرالياست.
جهت سفر به تمامي مناطق جهان مي توانيد از خدمات اين سايت بهره ببريد.

بهترين زمان سفر

سفر به گرجستان

سفر به تايلند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۳:۰۶ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

نكاتي كه بايد قبل از سفر بدانيد!

با اينكه هزينه ي بليط هواپيما، محل اقامت و اجاره ي خودرو سه ضلع اقدامات ضروري قبل سفر است، فرآيند برنامه ريزي سفري بي دردسر و با آرامش خاطر ملزم به رعايت برخي نكات ديگر نيز مي باشد كه خلاصه ي آن به شرح ذيل است؛

۱- با پزشك و شركت بيمه خود مشورت كنيد. داروهاي مصرفي خود را با پزشك چك كنيد و در صورت نياز به يادآوري دارو يا واكسن، سريعا براي آن اقدام نماييد. همچنين از شركت بيمه در مورد پوشش طرح بيمه ي خود در سفر سئوال كنيد. در صورتي كه آن طرح سفر شما را پوشش نمي دهد، طرحي جايگزين براي سفر خود در نظر بگيريد.

۲- از خالي بودن ماشين ظرفشويي، ماشين لباسشويي و سينك آشپزخانه مطمئن گرديد تا هنگامي كه از سفر بازمي گرديد با كپك غذا روي ظرف ها يا لباس هاي نم گرفته مواجه نگرديد.

۳- وسايل برقي مانند تستر، ماشين لباسشويي، تلويزيون و تلفن بي سيم را حتما از برق بكشيد. براي يخچال و فريزر نيز از پريزهاي داراي محافظ برق استفاده كنيد.

۴- صورت حساب هاي تلفن، گاز، برق و غيره را قبل از سفر پرداخت كنيد.

۵- فلكه ي آب و شير گاز منزل را ببنديد.

۶- از داروهاي خود عكس بگيريد تا در صورت گم كردن آن‌ها، نامشان را بدانيد.

۷- كپي و اسكن پاسپورت خود را همراه خود داشته باشيد. در صورت مفقودي يا سرقت پاسپورت، با استفاده از كپي يا اسكن آن ميتوانيد مليت خود را ثابت كرده و به كشور خود بازگرديد.

نكاتي كه بايد قبل از سفر بدانيد!

۸- اگر با ماشين شخصي خود به فرودگاه مي رويد، محل پارك خود را در گوشي خود ثبت كنيد تا هنگام بازگشت و بعد از خوش گذراني هاي سفر آن را فراموش نكنيد. كليد منزل و سوييچ ماشين خود را نيز در قسمت جداگانه اي از ساك قرار دهيد.

۹- هندزفري و پاوربانك (شارژر همراه) خود را در داخل كيف دستي خود قرار دهيد.

۱۰- آب و هواي مقصد را قبل از سفر و در سايت هاي پيش بيني آب و هوا چك كرده و با توجه به آن، لباس ها و وسيله هاي مورد نياز خود را انتخاب كنيد.

۱۱- براي تجربه ي حس و حال شهر يا كشوري كه به آن سفر مي كنيد، خوراكي ها، سوغاتي هاي معروف آن را در اينترنت جست و جو كنيد.

۱۲-  قبل از سفر مقداري از ارز خود را به پول آن كشور تبديل كنيد. با اين كار با خيال راحت مي توانيد از سوپرماركت خريد كنيد، از وسايل نقليه استفاده كنيد و سر فرصت به صرافي مراجعه كنيد.

۱۳- راهنماي سفر به مقصد را مطالعه و جاذبه هاي ديدني آن را در اينترنت جست و جو كنيد. ليست مكان ها و فعاليت هاي مورد علاقه ي خود را تهيه كنيد و برنامه ريزي روزانه ي سفر خود را انجام دهيد.

۱۴- شايد پيدا كردن يك رستوران خوب يا سوپرماركت به محض رسيدن به مقصد كار آساني نباشد. براي رفع گرسنگي موقتي و كلافگي ناشي از آن مقداري خوراكي در ساك دستي يا كيف خود قرار دهيد.

سفري خوب و خوش را برايتان آرزومنديم.

هتل فرودگاهي


برچسب: نكات قبل از سفر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۵:۲۹ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

هتل فرودگاهي چيست ؟

در اطراف فرودگاه‌هاي بين المللي در سراسر دنيا، هتل‌هايي جهت پاسخ به نياز مسافران ساخته مي‌شوند، شمار بسياري از اين هتل‌ها در نزديكي فرودگاه‌هاي بين المللي قرار دارند اما مواردي نيز وجود دارد كه در فاصله ي دورتري از فرودگاه قرار گرفته‌اند.

به طور كلي تقريبا در تمام فرودگاه‌هاي بين المللي مانند فرانكفورت، وين، آمستردام و …. هتل‌ هاي فرودگاهي وجود دارند.

اين هتل‌ها با موقعيت نزديك به فرودگاه هاي بين المللي، مناسب مسافران و يا خدمه‌ي پروازي كه شرايط آن ها در ادامه ي متن ذكر شده است.

• پروازشان داراي توقف طولاني است
• پروازشان كاملا كنسل شده است
• پروازشان چند ساعتي به تعويق افتاده است
• فرار از ترافيك شهري جهت جا نماندن از پرواز
• اقامت كاري در هتل جهت صرفه جويي در وقت و هزينه
• يا به هر دليل ديگري كه ممكن است نياز به اقامت در هتل داشته باشيد

براي جذب مشتري برخي از هتل‌هاي فرودگاهي، ترانسفر رايگان از فرودگاه تا هتل را ارائه مي‌دهند. با توجه به نوع اقامت كوتاه مدتي كه اين هتل‌ها ارائه مي‌دهند، هزينه ي اقامت به صورت ساعتي محاسبه مي‌‌شود. اما ناگفته نماند اقامت روزانه هم انجام مي شود.

امكانات هتل‌هاي فرودگاهي

در هتل‌هاي فرودگاهي جهان امكاناتي از قبيل صبحانه، ناهار، شام، استخر، ماساژ، استخر، اسپا، ترانسفر فرودگاهي و غيره وجود دارد.

هتل فرودگاهي

هتل‌هاي فرودگاهي در تهران

در فرودگاه امام خميني تهران، دو هتل با نام ‌هاي هتل ايبيس تهران و هتل نووتل تهران وجود دارد. هتل ايبيس هتلي ۴ ستاره و هتل نووتل هتلي ۵ ستاره است كه هر دوي آن‌ها رو به روي فرودگاه امام خميني (ره) قرار گرفته اند. اين هتل ها بين المللي هستند و جزء گروه اكور مي باشد.

هر دو هتل اقامت ساعتي و اقامت روزانه و تمامي سرويس هاي رفاهي را ارائه مي دهند همچنين براي افرادي كه جهت اقامت هاي كاري مراجعه مي كنند، سالن همايشات و اتاق كنفرانس در نظر گرفته شده است و نگراني از اين بابت نخواهند داشت.

ترانسفر فرودگاهي رايگان هر بيست دقيقه يك بار نيز در دسترس است و مسافران را از فرودگاه به هتل و از هتل به فرودگاه منتقل مي كند. اين هتل ها، كافي شاپ و رستوران هايي با طراحي زيبا و غذاهاي متنوع براي افراد با رژيم هاي مختلف دارد.

هيچ چيز بدتر از اين نيست پس از يك پرواز طولاني از هواپيما پياده شويد و با تاكسي، اتوبوس يا مترو خود را به هتلي برسانيد و در آن اقامت كنيد، به جاي آن شما مي توانيد در هتل هاي فرودگاهي اقامت داشته باشيد كه اكثرا در نزديكي فرودگاه قرار گفته اند و تمامي امكانات رفاهي و هر آنچه كه شما نياز داريد را دارند.


برچسب: هتل فرودگاهي چيست ؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۶:۴۰ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

۱۲ هتل برتر تهران

در اين مقاله با بهترين هتل هاي تهران آشنا خواهيد شد كه براي آشنايي با هر كدام توضيحاتي داده خواهد شد.

هتل ايبيس تهران

هتل ايبيس تهران يكي از بهترين هتل هاي تهران است كه در ۳۰ كيلومتري تهران رو به روي فرودگاه امام خميني (ره) واقع گرديده است. هتل ايبيس يك هتل ۴ ستاره است اما در حقيقت تمامي مزاياي هتل ۵ ستاره را داراست. اين هتل، هتلي بين المللي است نقش و نگار، رنگ و زيبايي خيره كننده اي دارد. يكي از مزاياي اين هتل امكان رزرو به صورت ساعتي است و شما مجبور به پرداخت هزينه ي يك روز، براي چند ساعت نيستيد. مزيت ديگري كه بسياري از مسافران كاري را به خود جذب مي كند، وجود سالن همايشات و اتاق جلسات است كه البته در هتل نووتل كه دقيقا كنار اين هتل قرار گرفته است برگزار مي شود.

هتل نووتل تهران

اقامت در هتل نووتل ۵ ستاره خاطره اي دل انگيز را براي شما رقم خواهد زد. اين هتل نيز در ۳۰ كيلومتري تهران واقع شده و همانند هتل ايبيس امكان رزرو ساعتي و رزرو سالن همايشات وجود دارد. اين هتل متعلق به گروه اكور بوده و جزء هتل هاي بين المللي است. خدماتي همچون صبحانه، ناهار، شام، اسپا، استخر، اينترنت و … را داراست. هتل نووتل بيشتر مناسب سفر هاي كاري و تجاري است. كافي شاپ، ترانسفر فرودگاهي و غيره جزء امكانات آن هستند.

هتل اسپيناس

هتل پنج ستاره ي اسپيناس با لابي زيبا و متاثر از فرهنگ و معماري قديمي ايران، سالانه گردشگران بسياري را به خود جذب مي كند. هتل اسپيناس با پيشرفته ترين امكانات اقامتي و پذيرايي، جوايز بسياري را در زمينه ي هتلداري كسب كرده است.

هتل پارسيان آزادي تهران

هزينه ي اقامت در اين هتل پنج ستاره واقع در شمال شهر تهران كمي پايين تر از هزينه هاي هتل اسپيناس مي باشد. هتل بلند قامت پارسيان آزادي تهران در سال ۱۳۴۸ ساخته شد و بعد از انقلاب اسلامي تعمير و مرمت گرديد. پارسيان آزادي تهران با زيبايي فريبنده اي كه پس از بازسازي بدست آورده است، اقامتگاه مناسبي براي سفر هاي كاري و گروهي است.

هتل نيلو

دكوراسيون منحصر به فرد اتاق هاي هتل نيلو به همراه مديريت حرفه اي آن طرفداران بسياري را به خود جلب كرده است. طراحي داخلي اين هتل شايد باب ميل همه ي گردشگران نباشد، اما اتاق هاي دلباز و تميز آن، بوفه ي صبحانه ي عالي، و قهوه هاي معروف هتل نيلو به كيفيت بالاي آن مي افزايد.

هتل رامتين

اتاق هاي دلباز، آرام و تميز هتل رامتين هرگز ميهمانان آن را نااميد نمي كند. دسترسي به بلندترين خيابان خاورميانه؛ خيابان وليعصر و سيستم بي آر تي آن از مزيت هاي اقامت در هتل رامتين مي باشد. اين هتل با معماري كلاسيك و خاص خود براي اقامت هاي خانوادگي و همچنين سفر هاي كاري مناسب است.

هتل آپارتمان هاي ملل

دليل محبو بيت هتل آپارتمان هاي ملل نيروي انساني بسيار دلسوز و حامي آن است. مديران آن بر صدد شدند تا تجارت خود را گسترش داده و هتل آپارتمان هاي بيشتري را براي خدمت به گردشگران بنا كنند. تجربه ي آرامش و استراحت در منزل، آن هم در شلوغي تهران بزرگ، از مزيت هاي اقامت در هتل آپارتمان هاي ملل است.

هتل پارسيان استقلال

هتل پنج ستاره ي استقلال شايد به اندازه ي هتل پارسيان اوين، كه در نزديكي آن است، مدرن نباشد اما با پانصد و پنجاه اتاق موجود در دو برج، يكي از بزرگترين هتل هاي پايتخت است. از دلايل محبوبيت اين هتل كه در مجاورت مركز نمايشگاه هاي بين المللي واقع گرديده است، مي توان سالن هاي اجتماعات وسيع و شرايط مكاني خوب آن براي سفر هاي كاري نام برد.

هتل آپارتمان هاي آبتين

هتل آپارتمان هاي آبتين، كه زيرمجموعه ي گروه هتل آپارتمان هاي ملل مي باشد، به سبب امكانات بالاي اتاق ها و فضاهاي دلباز آن مورد توجه مسافران بسياري است. بر خلاف بيشتر هتل ها كه با جاذبه هاي گردشگري و مراكز خريد فاصله ي زيادي دارند، هتل آبتين با هدف تسهيل تجربه ي خريد و گردشگري، در قلب تهران و در محدوده ي ونك واقع گرديده است.

هتل پارسيان اوين

اتاق هاي كنفرانس اين هتل نسبتا جديد ، كه كمي آن طرف تر از هتل پارسيان آزادي است، بيش از همه مورد توجه ديپلمات ها و تجار قرار گرفته است. در حاليكه رزرو اتاق در تهران كاري دشوار است، اين هتل كه در نزديكي مركز نمايشگاه هاي بين المللي است، با صد و سي و پنج اتاق آن و در زماني كه ظرفيت ساير هتل ها تكميل است، پذيراي مسافران است.

هتل آپارتمان سپهر

از ديگر زير مجموعه هاي هتل آپارتمان ملل، هتل عظيم و تجملاتي سپهر است. علي رغم اين كه هتل سپهر در منطقه ي دربند و به دور از هياهوي تهران بزرگ واقع شده است، تا متروي تجريش تنها چند قدم فاصله دارد. هتل سپهر با سبك نويني از اقامت در محيطي شيك و آرام، ميزبان مسافران سخت پسند مي باشد.

هتل آپارتمان طوبي

اگر به دنبال سبك جديدي از اقامت هستيد، صبحانه هاي مفصل و غذاخوري روي بام هتل طوبي بدون ترديد باب ميل شما خواهد بود. هتل طوبي كه به تجهيزات و امكانات بالاي خود مي بالد، از زيباترين و لوكس ترين هتل آپارتمان هاي تهران مي باشد.


برچسب: بهترين هتل هاي تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۳:۵۲ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

خدمات و امكانات فرودگاه امام خميني

از جمله امكانات و خدمات رفاهي فرودگاه امام خميني (ره) مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم كه در مورد هر كدام به اختصار توضيحاتي داده خواهد شد.

۱-وجود هتل هاي فرودگاه امام خميني

اين هتل ها با نام هاي هتل نووتل و هتل ايبيس رو به رو فرودگاه امام خميني(ره) قرار گرفته اند و به ترتيب ۵ و ۴ ستاره هستند. شما مي توانيد اين هتل ها را به صورت ساعتي ( ۳ و ۶ ساعت) و يا روزانه رزرو نمائيد. اين مجموعه در نظر دارد بهترين خدمات با شگفت انگيز ترين قيمت را به مسافران محترم ارائه دهد.

شما به راحتي مي توانيد از طريق همين سايت اقدام به رزرو ساعتي و رزرو روزانه نمائيد همچنين امكانات موجود در اين هتل ها كه شامل صبحانه، ناهار، شام، استخر، سونا، اسپا و … است را مي توانيد به صورت جداگانه در هر ساعتي رزرو نمائيد.

رزرو هتل هاي فرودگاه امام خميني

خدمات فرودگاه امام خميني

۲- خدمات CIP فرودگاه

خدمات cip فرودگاه امام (سالن تشريفات فرودگاه) كوتاه شده ي عبارت commercial important person است كه شامل ۳ طبقه با مساحت ۸۰۰۰ متر است و در واقع اين سالن ترمينال اختصاصي براي مسافران به شمار مي آيد.

خدمات cip شامل :

ترانسفر رفت و برگشت، انتقال مسافر تا هواپيما به صورت اختصاصي، اخذ كارت پرواز و هدايت مسافر از ترمينال اختصاصي، پذيرايي با انواع نوشيدني و غذا، اينترنت پر سرعت و بسيار ي امكانات ديگر كه در مقاله ي اختصاصي cip شرح خواهيم داد.

۳- رستوران و كافي شاپ فرودگاه امام

  • سالن ورودي شامل موارد زير است :

    • فوريت هاي پزشكي
    • غرفه كافي شاپ توت طلايي (بستني و نوشيدني سرد و گرم)
    • غرفه امير شكلات (نوشيدني سرد و گرم)
    • رستوران قشم اير (فست فود، غذاهاي ايراني، صبحانه)

 

  • سالن checkin (غرفه تماشا)

    • غرفه خشكبار و سوپر ماركت
    • بستني اسكوپي
    • آبميوه طبيعي (سيب و پرتقال)
    • كيك
    • انواع نوشيدني سرد و گرم

 

  • سالن بردينگ شرقي

    • اتاق سيگار (صندلي، سطل زباله، جاسيگاري)
    • كافي شاپ توت طلايي

 

  • ترانزيت

    • كافه لند (انواع نوشيدني سرد و گرم، آبميوه طبيعي، كيك)
    • برگر لند(برگر، مافين)
    • كافه طهرون (صبحانه، ساندويچ، نوشيدني سرد و گرم، آبميوه)

 

۴- كافي نت فرودگاه امام

در سالن ورودي ترمينال مسافري، كافي نتي جهت نياز برخي از مسافران راه اندازي شده است. مسافراني كه نياز به كپي، اسكن، پرينت، و فعالسازي تلفن همراه و يا استفاده از رايانه و اينترنت را دارند مي توانند از طريق كافي نت فرودگاه، نيازهاي خود را رفع نمايند.

سالن فرودگاه امام خميني

۵- فست ترك فرودگاه امام

فست ترك نيز يكي ديگر از خدمات فرودگاه امام خميني مي باشد كه انواع مختلفي دارد فست ترك به معناي عبور مسافران از گيت اختصاصي پليس فرودگاه، همراهي كاركنان و تشريفات فرودگاهي جهت حمل و تحويل بار، انجام امور مربوط به دريافت كارت پرواز و تحويل بار و … مي باشد كه مسافران محترم مي توانند از طريق همين سايت و لينك زير اقدام به رزرو نمايند.

رزرو فست ترك فرودگاه امام خميني

 

۶- تاكسي فرودگاه امام خميني (ترانسفر فرودگاهي)

جهت سهولت رفت و آمد مسافران، فرودگاه امام خميني با ارائه ي تاكسي فرودگاهي در هر لحظه از شبانه روز به تمامي مناطق تهران و اطراف تهران خدمات خود را ارائه مي دهد. اگر قصد مسافرت به خارج از كشور و يا بازگشت از سفر را داريد مي توانيد با استفاده از موبايل خود يا كامپيوتر خود از طريق همين سايت ساعت و تاريخ درخواست تاكسي را مشخص و به صورت آنلاين رزرو نمائيد.

رزرو تاكسي فرودگاه امام خميني

۷- مترو فرودگاه امام خميني

يكي از دسترسي هاي راحت و آسان به فرودگاه امام خميني مترو فرودگاه مي باشد كه بيش از يك سال است راه اندازي گرديده است. جهت مشاهده ي ساعت كار ايستگاه و نقشه مترو و اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك زير در مقاله ي اختصاصي فرودگاه امام خميني مراجعه نمائيد.

مترو فرودگاه امام خميني

۸- فريت بار فرودگاه امام

به دليل محدوديت حمل بار در خطوط هواپيمايي فرودگاه امام محلي براي بسته بندي و ارسال بارهاي اضافي با هزينه ي كمتر در نظر گرفته شده است كه به فريت بار فرودگاه امام معروف است چرا كه هزينه بار اضافي خطوط هواپيمايي هزينه بسيار بالايي دارد فريت بار مراحلي دارد كه با مراجعه به لينك زير مي توانيد مشاهده كنيد.

فريت بار فرودگاه امام

۹- پاركينگ فرودگاه امام خميني

فرودگاه امام خميني شامل ۲ پاركينگ مسقف و روباز است كه هر كدام ظرفيت و هزينه ي متفاوتي دارند بر طبق آخرين بررسي هزينه هاي پاركينگ از ساعتي تا شبانه ي بيش از ۴ روز محاسبه شده و شما مي توانيد با مراجعه به لينك زير به طور كامل بررسي كنيد.

پاركينگ فرودگاه امام خميني

۱۰- صرافي فرودگاه امام

جهت خدمت رساني به مسافران عزيز دو بانك سامان و ملي در فرودگاه بين المللي امام خميني قرار گرفته اند. بانك ملي در سالن عمومي ورودي ۱ مسافران در قسمت گمرك قرار گرفته است. بانك سامان نيز در سالن خروجي فرودگاه امام قرار گرفته است.

در فرودگاه امام خميني مي توانيد براي تمامي خدمات مالي از قبيل خريد ارز – پرداخت عوارض خروج از كشور، مبادلات مالي از طريق بانك هاي نامبرده شده مستقر در فرودگاه استفاده نمائيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر به لينك زير مراجعه نمائيد.

صرافي فرودگاه امام خميني


برچسب: خدمات فرودگاه امام، امكانات فرودگاه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۱:۵۰ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

بهترين زمان سفر، چه فصلي از سال است؟

سفر كردن در فصل هاي خلوت سال هميشه به معني مسافرت در شرايط جوي نامساعد و كمبود امكانات نيست. چه بسا كه در اين زمان از سال، قيمت هتل ها و مراكز تفريحي بسيار پايين است و حراج هاي فوق العاده ي فروشگاه ها در هر گوشه از شهر ديده مي شود.

بهترين زمان سفر چه فصلي از سال است

۵ راه كار براي سفري ارزان

۱- رمز و راز فصل حراجي ها؛

اين زمان از سال فصل حراجي ناميده مي شود كه انبوه گردشگران به خانه ي خود بازگشته اند و هواي سرد زمستان هنوز از راه نرسيده است. هواي خنك و دلچسب پاييز، كاهش قيمت بليط هواپيما، هزينه هاي پايين هتل ها نسبت به تابستان و خلوتي جاذبه هاي گردشگري از قبيل پارك هاي ملي، تفريحگاه هاي ساحلي و شهربازي ها، همه و همه به هيجان سفر در اين فصل اضافه مي كند.

۲- چگونه بهترين هتل را در پاييز رزرو كنيم؛

براي استفاده از اين فرصت بايد كمي زودتر دست به كار شويد! سايت هاي رزرو هتل و آژانس هاي مسافرتي را در فصل تابستان، كه اذحام مسافر زياد است، و در پاييز با هم مقايسه كنيد. خواهيد ديد كه قيمت هتل هاي پر طرفدار و بليط هواپيما در اين دو بازه زماني بسيار متفاوت است. به خاطر داشته باشيد كه هر چه زودتر رزرو خود را انجام دهيد، قيمت ها و بسته هاي پيشنهادي بهتري نصيبتان مي گردد.

۳- اجاره ي ويلا يا خانه براي كاهش هزينه ها در سفرهاي دسته جمعي؛

اگر با گروهي بيش از چهار نفر همسفريد، اجاره ي ويلا يا خانه در مجموعه هاي اقامتي به نفع شماست. اما با ديدن قيمت هاي به ظاهر بالاي آنها دلسرد نشويد. اجاره ي يك خانه، در مقايسه با مجموع هزينه ي اتاق هاي هتل براي تعداد بيش از چهار نفر، بسيار مقرون به صرفه است.

۴-بهترين زمان خريد بليط هواپيما؛

اين موضوع دغدغه ي بسياري از مسافرين است. خوب است بدانيد كه بهترين زمان براي خريد بليط تقريبا دو ماه قبل از سفر شماست. پس براي سفرهاي پاييزي بهتر است از اواخر تابستان به فكر تهيه بليط خود باشيد.

۵- هتل ها و خطوط هواپيمايي محبوب خود را در فضاي مجازي دنبال كنيد.

يكي از موضوعات مهمي كه بايد به خاطر داشته باشيد ثبت نام در شبكه هاي مجازي هتل ها و خطوط هواپيمايي و دنبال كردن اخبار آنهاست. با اين كار، سريعا از بسته هاي پيشنهادي و تخفيف هاي آن مطلع مي گرديد. دست به كار شويد.. هنوز هم براي لذت از فصل حراجي ها دير نيست!

رزرو هتل نووتل


برچسب: بهترين زمان سفر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۳:۲۸ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

هفت نكته براي سفر به گرجستان

سفر به گرجستان يكي از لذت بخش ترين و به ياد ماندني ترين سفرهاست. گرجستان، كه دقيقا در ميانه‌ي اروپا و آسيا قرار دارد كشوري است كه معماري، حال و هوا و فرهنگ هر دو قاره را كنار هم قرار مي دهد. طبيعت بي پايان، معماري قرون وسطا، برج‌هاي مراقبتي باستاني و عميق ترين قارهاي دنيا تنها گوشه اي از جذابيت هاي گرجستان است. اما قبل از سفر به گرجستان بهتر است از چند نكته آگاه باشيد.

سفر به گرجستان

زمان سفر به گرجستان

گرجستان مقصدي براي كل سال است. تنوع آب و هوايي اين كشور، برخلاف وسعت كوچك آن، بسيار بالا است و هر فصل زيبايي هاي بي‌همتاي خودش را دارد. زمستان هاي سراسر گرجستان ،به غير از تفليس، برفي است. حتما جهت سفر به گرجستان بيمه مسافرتي داشته باشيد.

هواي فصل بهار معمولا آفتابي و معتدل است. تابستان‌هاي به نسبت گرم و پاييزي مشابه فصل بهار اما كمي خنك تر، از ويژگي هاي گرجستان است.

شرايط اخذ ويزاي گرجستان

گرجستان كشوري بسيار ميهمان‌نواز است. اين موضوع حتي در آيين نامه هاي مربوط به ويزاي اين كشور نيز ديده مي‌شود: گردشگران بيش از نود كشور نيازي به ويزا ندارند و برخي از آنها مي توانند تا يك سال در گرجستان بمانند.

گرجستان زبان بومي خود را دارد. نكته ‌ي جالبي كه زبان اين كشور را از كشورهاي ديگر مبرا ميسازد اين است كه تنها چهار ميليون نفر در دنيا از اين زبان و حروف الفباي آن استفاده ميكنند.

ارز گرجستان

در سفر به گرجستان با واحد ارزي به نام  لاري رو به رو مي شويد كه برگرفته از يك كلمه ي قديمي به معناي گنجينه است. فرآيند تبديل هر گونه ارز در گرجستان بسيار ساده است. تمام بانك ها و صرافي ها به راحتي پول شما را به لاري تبديل مي كنند.

امكان پرداخت پول بوسيله ي كارت هاي اعتباري و بانكي در بيشتر شهرهاي گرجستان از جمله تفليس وجود دارد. اما بهتر است براي احتياط مقداري پول نقد همراه داشته باشيد.

بهترين زمان سفر به گرجستان

رفت و آمد در تفليس

بيشتر رفت و آمد در شهرهاي بزرگ گرجستان مانند تفليس با استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي كه شامل مترو، اتوبوس و ميني بوس مي باشد، صورت ميگيرد. كارت مترو و اتوبوس خود را مي توانيد از نزديك ترين ايستگاه اتوبوس يا مترو تهيه كنيد.

جالب است بدانيد كه نود دقيقه ي اول استفاده از مترو يا اتوبوس با اين كارت رايگان است. كرايه‌ي تاكسي ها نيز به نسبت پايين است و ايستگاه آن در هرگوشه از خيابان‌هاي شهر ديده مي‌ شود. اما به ياد داشته باشيد كه قبل از سوار شدن حتما در مورد كرايه به توافق برسيد. سفر به گرجستان علي الخصوص تفليس زيبايي ها ي خاص خود را دارد.

گردش در گرجستان

براي سفر از پايتخت به نواحي مختلف گرجستان مسيرهاي مناسبي وجود دارد. با استفاده از قطاري كه از تفليس به باتومي ميرود، به راحتي ميتوانيد از جاذبه هاي توريستي از قبيل زوگديدي و بورجومي ديدن كنيد. علاوه بر اين، ميني بوس ها هر روزه گردشگران را به سمت روستاهاي گرجستان مي‌برند. پيشنهاد در طي سفر به گرجستان حتما به روستاهاي گرجستان نيز سفر كنيد و از آن ها لذت ببريد.

تماس هاي تلفني

اپراتورهاي تلفن همراه گرجستان شامل جئو سل، ماگتي و بي لاين مي باشد. اينترنت پرسرعت چهار گيگ ، بسته هاي اينترنتي نسبتا ارزان و پوشش آنتن دهي خوب از مزاياي اين اپراتورهاست. اما اگر نميخواهيد براي اينترنت تلفن همراه هزينه اي كنيد، اكثر كافه ها، رستوران ها و مكان هاي عمومي داراي اينترنت واي فاي هستند.

رزرو هتل نووتل تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۳:۴۸ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

عوارض خروج از كشور چيست ؟

در كشور ايران و برخي از كشورهاي ديگر براي خروج افراد از كشور هزينه اي تحت عنوان “عوارض خروج از كشور” دريافت مي شود.در برخي از كشورهاي ديگر نيز اين مبلغ در قيمت بليط هواپيما گنجانده شده است.

 

اين عوارض همانند مسافرت هاي بين شهري است كه از هر شهر به شهر ديگر بايد مبلغي پرداخت كنيد. هزينه ي عوارض خروج از كشور در سفر اول ۲۲۰ هزار تومان است كه در سفر دوم ۵۰ درصد به آن افزوده مي شود و شامل ۳۳۰ هزار تومان مي گردد و اما سفر سوم به بعد ۱۰۰ درصد افزايش مي يابد. اما اين هزينه براي زائران حج تمتع و عتبات عاليات متفاوت است و مبلغ آن ۱۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تا چند سال پيش زماني كه به فرودگاه مي رفتيد شاهد صف هاي طولاني بوديد اما امروزه پرداخت به صورت آنلاين انجام مي گيرد و تعداد افرادي كه به صورت حضوري عوارض خروج از كشور پرداخت مي كنند كاهش يافته اند.

براي پرداخت عوارض خروج از كشور مي توانيد به لينك زير مراجعه نمائيد اما توصيه مي گردد حتما پرينت آن را با خود به همراه داشته باشيد. كافي است با پر كردن نام و نام خانوادگي، كدملي، شماره تماس و يك ايميل فعال درخواست خود را ثبت نماييد تا پس از پرداخت كد تراكنش به موبايل شما ارسال شود. همچنين رسيد پرداخت به ايميل شما ارسال مي شود.

پرداخت عوارض خروج از كشور

عوارض خروج از كشور

پرداخت عوارض خروج از كشور از چه زماني شروع شد؟

شايد دوست داشته باشيد فلسفه و تاريخچه آن را بدانيد. بايد بگويم در سال هاي قديم زماني كه جمهوري اسلامي ايران در جنگ با كمبود منابع و امكانات رو به رو بود تصميم بر اين گرفته شد تا مدتي كه اوضاع سر و سامان بيابد عوارض خروج از كشور دريافت گردد اما چرا هنوز اين موضوع ادامه دارد مشخص نيست.

آيا عوارض خروج از كشور فقط شامل پروازهاي هوايي مي شود؟

خير اين عوارض شامل مسافرت هاي زميني و دريايي نيز مي گردد اما ميزان هزينه در مسافرت هاي زميني و دريايي كمتر است در اينجا نيز، مسافرت هاي زيارتي زميني مبلغ كمتري نسبت به، تفريحي و سياحتي مي پردازند.

چه كساني از پرداخت عوارض خروج معاف هستند؟

تمامي افرادي كه گذرنامه ي سياسي و خدمت را دارند، خدمه وسايل نقليه عمومي پروازي، زميني و دريايي، دانشجوياني كه در خارج از كشور مشغول به تحصيل هستند البته با داشتن مجوز خروج دانشجويي، بيماراني كه با مجوز جهت درمان به خارج از كشور منتقل شده اند، معالجه جانبازان انقلاب اسلامي كه به خارج از كشور اعزام مي شوند، ايرانيان مقيم خارج از كشور كه داراي كارنامه شغلي هستند از پرداخت عوارض خروج ازر كشور معاف هستند.
نكته : سن مسافرين تاثيري روي مبلغ عوارض خروج از كشور ندارد.

رزرو هتل نووتل تهران


برچسب: عوارض خروج از كشور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۹:۴۰ توسط:نرگس رحيمي موضوع: