هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام .

هتل ايبيس - هتل نووتل - هتل فرودگاه امام

هفت نكته براي سفر به گرجستان

سفر به گرجستان يكي از لذت بخش ترين و به ياد ماندني ترين سفرهاست. گرجستان، كه دقيقا در ميانه‌ي اروپا و آسيا قرار دارد كشوري است كه معماري، حال و هوا و فرهنگ هر دو قاره را كنار هم قرار مي دهد. طبيعت بي پايان، معماري قرون وسطا، برج‌هاي مراقبتي باستاني و عميق ترين قارهاي دنيا تنها گوشه اي از جذابيت هاي گرجستان است. اما قبل از سفر به گرجستان بهتر است از چند نكته آگاه باشيد.

سفر به گرجستان

زمان سفر به گرجستان

گرجستان مقصدي براي كل سال است. تنوع آب و هوايي اين كشور، برخلاف وسعت كوچك آن، بسيار بالا است و هر فصل زيبايي هاي بي‌همتاي خودش را دارد. زمستان هاي سراسر گرجستان ،به غير از تفليس، برفي است. حتما جهت سفر به گرجستان بيمه مسافرتي داشته باشيد.

هواي فصل بهار معمولا آفتابي و معتدل است. تابستان‌هاي به نسبت گرم و پاييزي مشابه فصل بهار اما كمي خنك تر، از ويژگي هاي گرجستان است.

شرايط اخذ ويزاي گرجستان

گرجستان كشوري بسيار ميهمان‌نواز است. اين موضوع حتي در آيين نامه هاي مربوط به ويزاي اين كشور نيز ديده مي‌شود: گردشگران بيش از نود كشور نيازي به ويزا ندارند و برخي از آنها مي توانند تا يك سال در گرجستان بمانند.

گرجستان زبان بومي خود را دارد. نكته ‌ي جالبي كه زبان اين كشور را از كشورهاي ديگر مبرا ميسازد اين است كه تنها چهار ميليون نفر در دنيا از اين زبان و حروف الفباي آن استفاده ميكنند.

ارز گرجستان

در سفر به گرجستان با واحد ارزي به نام  لاري رو به رو مي شويد كه برگرفته از يك كلمه ي قديمي به معناي گنجينه است. فرآيند تبديل هر گونه ارز در گرجستان بسيار ساده است. تمام بانك ها و صرافي ها به راحتي پول شما را به لاري تبديل مي كنند.

امكان پرداخت پول بوسيله ي كارت هاي اعتباري و بانكي در بيشتر شهرهاي گرجستان از جمله تفليس وجود دارد. اما بهتر است براي احتياط مقداري پول نقد همراه داشته باشيد.

بهترين زمان سفر به گرجستان

رفت و آمد در تفليس

بيشتر رفت و آمد در شهرهاي بزرگ گرجستان مانند تفليس با استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي كه شامل مترو، اتوبوس و ميني بوس مي باشد، صورت ميگيرد. كارت مترو و اتوبوس خود را مي توانيد از نزديك ترين ايستگاه اتوبوس يا مترو تهيه كنيد.

جالب است بدانيد كه نود دقيقه ي اول استفاده از مترو يا اتوبوس با اين كارت رايگان است. كرايه‌ي تاكسي ها نيز به نسبت پايين است و ايستگاه آن در هرگوشه از خيابان‌هاي شهر ديده مي‌ شود. اما به ياد داشته باشيد كه قبل از سوار شدن حتما در مورد كرايه به توافق برسيد. سفر به گرجستان علي الخصوص تفليس زيبايي ها ي خاص خود را دارد.

گردش در گرجستان

براي سفر از پايتخت به نواحي مختلف گرجستان مسيرهاي مناسبي وجود دارد. با استفاده از قطاري كه از تفليس به باتومي ميرود، به راحتي ميتوانيد از جاذبه هاي توريستي از قبيل زوگديدي و بورجومي ديدن كنيد. علاوه بر اين، ميني بوس ها هر روزه گردشگران را به سمت روستاهاي گرجستان مي‌برند. پيشنهاد در طي سفر به گرجستان حتما به روستاهاي گرجستان نيز سفر كنيد و از آن ها لذت ببريد.

تماس هاي تلفني

اپراتورهاي تلفن همراه گرجستان شامل جئو سل، ماگتي و بي لاين مي باشد. اينترنت پرسرعت چهار گيگ ، بسته هاي اينترنتي نسبتا ارزان و پوشش آنتن دهي خوب از مزاياي اين اپراتورهاست. اما اگر نميخواهيد براي اينترنت تلفن همراه هزينه اي كنيد، اكثر كافه ها، رستوران ها و مكان هاي عمومي داراي اينترنت واي فاي هستند.

رزرو هتل نووتل تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۲۳:۴۸ توسط:نرگس رحيمي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :